04 april 2010

Långfredagen är avklarad.
Pappa, Dennis och David var iväg hela dagen för att fixa och trixa med bilarna..
Vårkänslorna har väl kommit smygandes.. :-)
Hade en mysig lunch på centan allesamman då jag, mamma och Nellie slog ihjäl några timmar där för att inhandla konfirmationspresent m.m
Kvällen blev det korvgrillning hemma hos oss! Gott gott..
Lördag och påskafton.
David var iväg och jobbade. Jag o Nellie såg att påskharen hade varit hos oss.. Wihoo ! :-)
Hela dagen var ju helt underbar så vi spenderade två timmar i trädgården med både lek, gunga, och rensa upp lite! Jäkla jobb med så stor trädgård börjar jag känna nu.. Puuuh!
Tur vi mest har sten, singel och enstaka växter.
Men där finns en hel pool att sköta, och nu i vår ska vi bygga staket runt om, utöka trädecket lite för att göra en lekhörna med sandlåda och dylikt för Nellie. Kommer bli kanon!
Kvällen spenderade vi hemma hos min kära mormor..
Tillsammans med min familj och kusinfamiljen!
Som i alla år så var det äggmålning :-) Och självklart traditionell påskmiddag! Mumma..
Nellie fick världens bästa påskpresent..
Polarn o pyret windstopper fleece. I cerise färg!
Exakt den jag velat ha, men det är ju knappast billigt i denna affär. Men grymt snygg, och toppenbra att ha både vår, sommar och höst..
Tack älskade mamma o pappa.. Vi älskar er!
Nedan kommer några bilder från trädgårdsleken.
Yeeeah, jag älskar att vara ute.
Leker med sandleksakerna.
Fast utan sandlåda! Hmmm?

Gungtur i nya gungan som Nellie fick i födelsedagspresent utav mamma o pappa.
Här hade hon kunnat spendera timmar.. Jätteskoj! :-)

GLAD PÅSK ,
Idag väntas mera påskfirande.
Hem till Davids morfar och Siw.
Alltid lika trevligt. :-)
Sedan imorgon ska jag och Nellie iväg till Furulund för att leka med två tjejkompisar..
Skoj skoj, längesedan vi sågs!

1 kommentar:

  1. Den jackan har jag till tjejerna oxo, i just love it=)
    dom e så varma o goa. Moa hade även vinterjackan o Lea hade overallen denna vintern *rekomenderar* hihi!
    fast som du sa...dom kan ta betalt på polaren!

    kanske lust att boka in en dag nästa vecka`? puss annica moa o lea

    SvaraRadera