18 januari 2010

Såhär såg förra veckan ut för vår del,
Måndag: Veckohandling. Blää, ytterst tråkigt men tyvärr ett måste.
David var och såg på hockey under kvällen, jag hade gymnastikträning så farmor och Emelie var och passa lillfisen på kvällen.
Tisdag: Städade vår klädkammare. Mycket skit innehöll den! Målade även lite smågrejer här hemma. FIn fint komemr det bli :) Kvällen var Nellie hos mormor o morfar, jag och David var iväg för att inhandla en byrå till loppans rum. En dubbel vit malmbyrå blev det.
Onsdag: Wilhelm och Petra var hos oss hela dagen.
Barnen lekte och busade. Jag o Petra hann även med lite scraapbooking när barnen sov. Skoj!
Torsdag: Familjehuset öppnade efter jullovet. Träffade nästan alla i vår föräldragrupp där, super skoj.. Kul att man följt barnen sedan de föddes! Äntligen tog jag tag i och gjorde en födelsedagslarv åt Nellie där nere. Var på tiden, fyller ju sjutton snart ett år! Hahaa :)
Bättre sent än aldrig. Annars hittade Nellie en ny favorit på familjehuset. Rutschkana, som även innehöll trappa. Vilket = man kan klättra själv! :) Duktiga tösen.
Fredag: Mysfredag med frukost i soffan, tittade på "fem myror är fler än fyra elefanter"
Klassiker sedan man själv var liten.. På kvällen var Rille o Carro hos oss för att kika på hockeyn.
Och vad hade inte Carro med, jo cheescake.. MUMS! Min favorit :)
Lördag: Hela familjen röjde i tvättrummet, när detta väl var finished så var det eld i spisen, och massa bus och lek med Nellie. På kvällen var vi ute och åt med mina föräldrar och bror.
Vi hamnade på en Thairestaurang i Lund. GOTT. Älskar sådan mat!
Hur mysigt som helst, Nellie är en guldklimp att ha med sig. Satt mest och knapra sin frukt och skrattade o pratade med alla människor! Älskade unge..
Söndag: En tripp till Svågertorp blev det. Åt middag på Ikea, och när vi väl kommit hem gav sig David iväg för hockeyträning. Jag o Nellie gjorde lite nytta, vek tvätt, städade badrummen, renbäddade sängen m.m. Och helt plötsligt var det natti natti för loppan.
Rörd till tårar blev lilla jag - När Nellie ska nanna för natten ligger jag o smeker på hennes kind tills hon sluter ögonen. Rätt vad det är tar hon o håller min hand och tittar rakt på mig. Och säger MAMMA, helt klockrent. 1 minut senare sover hon som en prinsessa.. :)
Hela min kväll var gjord, och jag somnade själv som en prinsessa med ett leende på läpparna.
Här hemma ekar det annars pappa miljoner gånger om dagen.. :)

Sötfisen är ute och går med sin vagn.


Jobbigt att hjälpa mamma med alla vardagssysslor.. :)
GÄSP!
Nu är det återigen måndag och vi har mycket på vårt schema.
Varför planerar man in saker vareviga dag? Hmmm..
Ta det lugnt Pernilla, hört talas om att bara ligga på soffan en dag.. NEJ!
Jaja, är man aktiv så är man. Och måste man hitta på saker, så måste man..
Min dotter är ju precis likadan. Älskar att göra saker, och framförallt att träffa andra barn.
Även vuxna såklart.
Tänkte ta tag och hälsa på mormor en dag. Längesedan nu!
Ska även träffa Annica denna vecka.
Och mina föräldrar firar ju silverbröllop, 25år. imorgon..
Hmm, present kanske! *KÄRLEK*

--------------

Kanske borde åka och hälsa på jobbet.
Saknar dem allihopa!
Man känner sig helt off emellanåt.
Men samtidigt existerar det inte för mig att lämna Nellie på förskola redan.
ALDRIG!
Fast jag hade lätt kunnat jobba 2 dagar i veckan o David vara pappalediga dem..
Drömma kan man..


Älskade Nellie.
Vad levde vi för innan du kom till världen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar