21 januari 2010

Detta väder alltså.
Undrar hur länge vi kommer ha snö, i Nellies bok har vi skrivit att hon kände på sin första snö den 17december.
Och sedan dess har ju snön i princip legat på marken, mer eller mindre.
Jag ska inte klaga, för det är underbart att se alla ungar i pulkabacken, och såklart är det mysigt när det knastrar under skorna.
Men nu längtar jag lite väl mycket efter våren. Och sommaren! :)
---------------------
Idag har vi haft en mysdag här hemma.
Passat på att åkt lite pulka, och bara lekt.
Annars i veckan har vi hunnit med familjehuset, veckohandling med min mamma och mormor. Och mina föräldrar hade ju i tisdags varit gifta i 25år. Grattis Grattis!
Denna dag överraskade vi dem med blommor (såklart), men även middagen serverad på deras bord när dem slutade jobba. Väl uppskattat kändes det som! :)
---------------
Nu har vi fått en liten idè här hemma.
Akvarium.
Var i djuraffären för ett par dagar sedan och Nellie fastnade så vid akvarierna, så vi tänkte, Varför inte!?
Hem till mamma o pappa för att leta upp vårt gamla akvarium, men vi fattas ju typ ALLT utom själva burken.. :) Häromkvällen städade vi det, Nellie skulle såklart ha en egen svamp och klättrade i akvariet för att "städa".
I min mening var det mer plask och skratt.. :) Hehee..
Får väl se om vi får ihopa något här hemma, och om de stackars fiskarna kan överleva!
---------------
Imorgon blir det nog bad på tolvåker med Petra och Wilhelm.
Mysigt! :=
---
Nu = dags att förbereda kvällsmaten.
FAN, det är något jäkla fel på korthållaren i datorn för fotokort.. Hmm!?
Ajja, det kommer foto en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar