05 januari 2010

2009 - blev 2010.

2010
Min fina familj.
Nellies första julafton!

Jag och mitt hjärta på julafton.
Älskar dig,
David och Nellie är slående lika till utseendet men personligheten avspeglar mig klockrent.
Både sedan jag var liten, men även som äldre..
Jag ser verkligen mig själv i henne. Många likheter!
Trodde aldrig att ett barn kunde vara såhär glad och nöjd som hon är, och alltid varit.
Men jag bara tackar. Hon kan inte bli mer perfekt!
Underbara Nellie!
Man ska vara envis och bestämd, det kommer man långt på. I promise! :)


Min finaste man och vår underbara dotter.
Sockersöta båda två.
Tur hon inte odlat skägg bara.. Haha!

Tror ni någon ser mig, om jag smyger in för att se vad som gömmer sig i påsen!?
Typiskt att någon står här med en kamera i just detta ögonblick.. :)

Tomten och Nellie.
Gick ju jättebra.
Tur hon inte ärvt sin mammas knäppa skräckfantasier om utklädda folk!
Blää, jag var livrädd för tomten när jag var "liten".
Mindre kanske jag ska skriva..
Och David har tydligen varit mer eller mindre rädd för knasiga saker som E.T, troll och hans farmors jäkla taklampa.. Hmm, David!

Denna mannen ser bra konstig ut!
Hmm, vad är han för något....


Detta är MINA julklappar.
Och ingen annans. Gäller att hålla hårt i paketen!


Nyårsbilder blev det otroligt dåligt med.
Rättare sagt 0 styck. Dåligt dåligt!
I vilket fall som helst hade vi en härlig nyårsafton trots dåligt med bilder.
Spenderade den hemma hos oss tillsammans med:
Rickard och Caroline
Malin
Dennis och Josephine
Och självklart vi i vår lilla familj!
God mat, dricka och en jäkla massa "Man mot kvinna" spel.
Tyvärr losade vi duktigt vi töser.. Buuu!
Vid 19.30 hade vi en helt utslagen och utmattad liten tjej, med 39graders feber,
Somnade som en stock hos Caroline, för att sedan inte röra en fena kring 00:slaget när alla sköt raketer som galningar.
Hon sov sig igenom det. Skönt!
Men hon missade ändå inte upplevelsen utav raketer för första gången.
Grannarna smällde kring 17-tiden för sina barn så Nellie och David var och kikade på dem. Fin fint!
------------------------

Vår fulir nummer ett.
Alla dessa miner, vart kommer dem ifrån!?
Men ursöt är vårt lilla hjärtegryn.
Bobbycar,
Den bästa julklapp någonsin.
Och dessutom fick Nellie två styckna! :)
Blev till att byta en utav dem.
Men oj så skoj hon har. Även David.
Här hemma är de3t övning för rally eller något, för sakt går det minsann inte!
Full fart ska Nellie ha, då är leendet som störst!
Titta vad jag också kan.
Man kan åka stående. Yeeeah! :)
Mammas gener säger vi.. Gymnast, Ja tack!
Eller är detta förträning inför voltige kanske!?
Får bli fastrarnas framtida problem i så fall..
Farmor envisas ju om att hon ska ha häst.
Mmm, jovisst sålänge jag eller David INTE behöva stå och mocka skit! :)

Vad har mer hänt i denna ledighet?
Lille julafton - mormor fyller år.
Julafton - alla hemma hos oss.
Juldagen - Mina föräldrar kom hem til oss igen för att hjälpa oss tömma kylen på all överbliven julmat. Elin fyllde 93år.
Annandag - Hem till Davids morfar och Siw. För ännu mer mat!
Alltid lika trevligt, och god mat.. Mums!
Lille nyår - Bingolotto med mina föräldrar.
Nyår - spenderas hemma hos oss med vännerna.
--------------------
Härefter hade vi ju en liten födelsegris.
Eller stor kanske jag ska säg.
Kicki - Nellies farmor fyllde 50år den 4januari.
Samma dag som vårt charmtroll blev 10 månader.
Dagen spenderade vi hela familjen hemma hos Davids morfar för att fira Kickis födelsedag. Filmtittande sedan syskonen Tegnèr var små blev det bland annat.
GRATTIS åter igen..
----------------------
Även gåvagnen var en tipp topp julklapp.
Så fort vi ställde Nellie vid den traskade hon på som om hon gjort detta hundra gånger förut.
Duktiga tjejen!

Jag som trodde snön inte skulle komma tillbaka mera, men jo för det gjorde den.
Härligt! :)
Jag och Nellie packade ihopa massvis med grejer och kläder och begav oss sedan en dag hem till mina föräldrar.
Väl hemma hos dem blev det frukost, och sedan ut i pulkabacken.
Mysigt!
Ett två tre och på det fjärde ska det ske.
Nellie med morfar i pulkabacken!

Safir fick sig också en liten åktur tillsammans med Dennis.
Han älskar snön den hunden.
Kanske inte pulkaåkning, men han satt så fint så!

Världens bästa mormor!
Nellie och mamma står och kikar in oss andra som åker stooora backen. NOT!


Jag och Nellie tar en gemensam åktur i backen..
Wihoo, håll i mössan!
Undrar ifall det var mamma eller Nellie som tyckte det var roligast? :)
Vad dessa 3 lediga veckor gått fort.
Har varit helt underbart att ha haft nära o kära lediga samtidig som vi..
Men imorgon är det åter igen en vanlig vardag.
In i gamla rutiner så vi får lite ordning och reda... :)
Ska bli rätt skönt på sätt och vis.
Men vart har detta året tagit vägen!?
Jag tyckte vi precis stod där med min fina mage i vädret och väntade för att lille Vilgot skulle komma till världen.. Tjii fick vi. Ut kom en underbar tös! :)
Men att hon redan är 10 månader.
Hon fyller snart 1 år. HJÄLP!
Mammas lilla bebis har helt plötsligt bara blivit stor.
Tur vi ska vara "lediga" ändå fram till augusti månad.
Jag hade ALDRIG klarat lämna henne på förskola redan nu.
Kommer nog knappt klara lämna henne i augusti iheller, men då måste jag ju. Tyvärr!
-----------
2009 har åtminstone varit mitt livs bästa år.
Utan någon som helst tvekan.
Vad kan vara bättre än att få bli mamma?

1 kommentar:

  1. Naaw, hon är så bedårande söt! Och ja 2009 har varit ett bra år, för vad kan vara bättre än att bli både faster och gudmor till VÄRLDENS UNDERBARASTE "lilla" flicka Nellie? Som verkligen aldrig är ledsen eller sur, hon får en alltid att le och känna sig uppskattad. Jag menar kolla hennes leende vem kan motstå det???

    Tycker om er alla 3 ofantligt mycket!

    SvaraRadera