23 augusti 2009

1 helt år är gånget,

Torsdag 20 Augusti.
En datum jag alltid kommer minnas,
Men som jag innerst inne hade velat slippa!
Bilden talar för sig själv.
Älskade underbara morfar.

Ett helt år har gått sedan du lämnade oss.
Det känns som igår, men ändå inte.
Jag minns exakt sista gången vi träffades.
Jag hade hälsat på mormor på sjukhuset och skulle bege mig hemåt.
Och där mötte jag dig i korridoren.
Lika glad som vanligt, och med ett paket gröna vindruvor till mormor.
Vi pratade och sa hejdå med en kram.
Som vi alltid gör.
Men detta var sista gången vi träffades.
Tänk om jag vetat att du skulle lämna oss redan efter ett par dagar.
Grymma värld.
Ett år går fort, och vi har hunnit med så mycket som jag önskat du fått uppleva.
Men jag är säker på att du ser oss, på att du finns där för oss.
----------------------------------------------------------------------------------
Var och hälsade på dig på graven i torsdags.
Jag och Nellie.
Åhh, vad jag önskar att du fått träffa henne!
Hon är verkligen den mest söta ungen i hela världen.
Så underbar, glad och alltid på strålande humör.
Precis som du var.
Vi hade tänkt att ha med en speciell sten till dig denna dag.
Men det är så typiskt att jag inte hittar den i någon sorts affär.
Men jag lovar, jag ska hitta den och lägga den hos dig.
Som ett bevis på att du inte är bortglömd.
Att du är saknad.
Och fortfarande lika älskad som förut.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Morfar.
Sitter här ikväll och gråter floder och har rödsprängda ögon.
Tittar på gamla kort.
En gladare och tokigare människa får man leta efter =)
Luktar på en utav dina jackor som vi har i garderoben.
Din doft kommer jag inte att glömma.
-----------------------------------------------------------------------------------
VARFÖR?
Jag kommer alltid älska dig!

1 kommentar:

  1. jaaa de har han...supermysigt!! men imorn börjar han jobba igen o vi ska återgå till rutiner o grejer hihi!! kanske kan ses i veckan? eller nästa? när kan ni? du kan väl skicka ett sms till mig så jag får ditt nummer!! mitt e 0733186513!
    SAKNAR OXO!!! puss annica

    SvaraRadera