20 augusti 2009

Måndag - Torsdag

Vad har vi då hunnit med denna vecka som nästan helt försvunnit.
MÅNDAG.
Innebar mysdag.
Natten var ju inte den bästa så både jag o Nellie fick oss ett par tupplurar under dagen.
Det är helt konstigt vad lite vår unge sover.
Typ 2-3 40min powernappar på en hel dag.
SKUMT.
Men hon är ju alltid så himla go och glad =)
Behöver antagligen inte mer.
TISDAG.
Ännu en heldag hemma.
Blev långpromenad genom hela Lilla Harrie.
Safir var överlycklig!
Vi blev även bjudna på kvällsmat hos mamma och pappa.
Spagetti med skinksås.
MUMS =)
Uppskattat, så slapp man den biten denna dag. Kanon.
David gjorde ju även sin första tatuering.
Han har ju snackat om detta i hundra år känns det som.
Men aldrig fått tummarna loss. men nu äntligen!
Blev riktigt fint.
CARPE DIEM, längs underarmen med lite ritat mönster.
ONSDAG.
Super städdag här hemma.
Tror aldrig jag haft så mycket krut i kroppen på en och samma dag.
Hann med att klippa allt gräs där ute.
Rensa lite ogräs.
Tvätta 2 maskiner tvätt.
Grovstäda hela huset.
Med lite möblering såklart =)
Vilket inte blev så jäkla bra så jag fick slita ännu mer med att möblera tillbaka.
Typiskt. Haha!
Under kvällen hade David och Nellie ensamtid.
Då jag var och tränade mina gymnaster.
Back in game!
Riktigt härligt var det.
Träffade även på Annica med Moa och nytillskottet Lea.
Så underbart söta töser.
Linda och Heily var också med.
Det är bubblan vad denna lilla tös är lik Lonkan. =)
Och hela 2 år blir hon idag. Grattis!
Mitt i all städning igår, vad händer inte då?
Nellie har ju börjat "krypa" sig framåt. På sitt egna lilla vis.
Låg inne i stora badrummet på mattan med lite leksaker.
Och jag sprang och moppade golven.
Rätt vad det är ser jag inte henne.
Men hör hennes snack, och massa skratt.
Vart är hon då tro?
Jo hon har tagit sig in i duschen, där det är plaskblöt o leker med duschdraperiet.
Jäkla unge =)
Nu är det minsann ingen ro och ingen vila längre!
TORSDAG.
Idag blir det träff på babycafè, familjehuset.
Öppnar idag igen efter sommarstängt.
Mysigt!
Känns lite roligare nu när Nellie har blivit så pass mycket större.
Och mera med. Tror hon kommer gilla det!
Lek och bus, sång och träffa massa andra barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar