19 maj 2009

Läkar besök.

Ibland blir man bara så frustrerad.
Tog upp med bvc för ca, 3 veckor sedan att vi hade lagt märke till att Nellie alltid har sitt huvud lite snedställt. Hon vrider enbart huvudet mot vänster i alla möjliga positioner.
Sover bara på en sida, och det går verkligen inte att få henne och vrida mot andra hållet.
Jag tyckte även att hennes skalle där bak inte längre var helrund.
Bvc kikade men ansåg inte att det var något "onormalt".
Vilket jag då anser.
Så jag fick gnälla på lite, och sjukgymnasten kollade på Nellie.
Även han sa att detta var vanligt förekommande hos bebisar.
Med andra ord, Inget att bry sig direkt på då hon ännu är liten.
Orolig som jag då är, fick tjatat till mig ett läkarbesök idag.
TACK!
Och vad ansåg då läkarn?
Jo, precis som jag trodde och befarade.
Mitt lilla hjärta har torticollis.
Vilket innebär att ena hals/nackmuskeln är stram. Som gör att hon aldrig kan rotera sitt huvud.
Därför hon alltid sitter och "hänger" med det.
Läkarn ansåg att vi direkt skulle sätta in hjälp, sjukgymnastik både hemma och sjukgymnast.
Bli detta ej bättre inom några veckors tid, var det operation som gäller!
NEJ!
Min älskade unge.
-----------------------------------------------------------------------------------------
J*kla bvc.
Varför FAN kan dem inte ta en på allvar och lyssna på en när man väl vill ha något kollat.
Det handlar om barn, det dyrbaraste vi har i våra liv.
Även om jag är förstagångsförälder så ser och upplever jag mitt barn var eviga dag!
Och ja, vem hade rätt. JAG!
Stor suck på dem.
Det gäller minsann att vara envis och på dem.
Hahaa, David.
Min envishet är minsann bra i vissa lägen. =)
Vår älskade lilla loppa.
Vad skulle vi gjort utan dig?
Du är och förgyller upp hela vårt liv.
Älskar dig!

3 kommentarer:

  1. Oj, hoppas att allt blit bra med den lilla snäckan!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Tuva hade ju också torticollis men som jag sa innan så behövdes det inte mycket träning för att fixa till det igen. Ser man det bara i tid så. O det har ni ju gjort! Det löser sig snart ska du se! Kramkram/ Linda

    SvaraRadera
  3. Tack.
    Men dem här läkarna skrämmer ju upp en.
    Har läst att nästintill alla barn blivit helt perfekta efter sjukgymnastiken!

    Håller våra tummar!

    SvaraRadera