24 mars 2009

Inget bloggande på ett par dagar.
Har haft fullt upp känns det som..

Helgen innebar bland annat kalas för bror min.
Hela 21 år blev han. GRATTIS GRATTIS!
Blev serverad god mat, tårta och trevligt sällskap med släkten.
Fick även lånat lite mer saker utav kusinerna.
Tackar!
Bärselen är toppen.
Vi älskar den, både jag och Nellie!

Under måndagen var Nellie en väldigt nannig tjej.
Sov i sängen fram till 10.30 så jag hann med både det ena och det andra här hemma.
Hängde ut och vädrade mattorna.
Putsade av lite fönster invändigt. Nice!
När hjärtat vaknade tog vi ett mysigt bad.. =)
Och därefter satte vi igång med att baka bullar. MUMS!
Luktade riktigt gott här hemma.

Idag, tisdag har vi varit en runda på mitt jobb.
Saknar dem så mycket, barn som vuxna.
Fick lite presenter.
* Mössa och en urgullig mjukisdjur från Polarn&Pyret.
* Rosa hjärtformat smyckeskrin med speldosa och dansande ballerina.
* Och lite guldpengar att spara i spargrisen =D

Efter besöket på jobb tog vi en promenad ner till mormor.
Härligt väder, dock lite kallt emellanåt.
Och rätt vad det var så kom det SNÖ.
Vad sjutton. Nu vill ju vi ha vår.
Väl nere hos mormor blev det fika på hennes goda kakor.
Även mamma var där. Himla tur, så vi fick skjuts hem för både jag och Safir var trötta i benen..

Nu under kvällen har det varit städning på full nivå.
Värderingsgubben kommer imorgon och värderar vårt hus.
Spännande!
Nellie var ute i garaget i babysittern hos David medan jag fick superstädat.
Kändes väldigt skönt!


Vår lilla loppa har sådan magknip.
Stackare.
Tur jag ska till bvc på fredag.
Ska höra ifall vi kan ge henne magdroppar.
Jag tycker så synd om henne, man vill ju inte hon ska ha ont.
Min lilla plutt =)
Hon har även fått massor utav plitor i pannan, runt öginen och blivit torr.
Antar att det är hormonplitor som dem flesta bebisar får.
Men ska även kolla detta med bvc på fredag.
Så det inte kan vara komjölksallergi, med tanke på hennes mage också!
Dags för Desperate Housewives.
Och sedan hoppas jag på någon timmes sömn under natten! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar