27 mars 2009

Härliga fredag.
Solen skiner, och jag har lite fönster och dörrar öppna.
Nellie nannar sött ute i vagnen =)
Jätte mysigt.
Och vad gör jag då, tittar på O.C säsong 1. I LOVE IT!
I förmiddags var vi nere på bvc för vägning och mätning.
Och vilken lättnad det var när vi åkte därifrån.
Hjärtat mitt hade gått upp ca 400gram på en vecka.
Trots sina jobbiga kaskadkräkningar här hemma sedan förra helgen.
Jag som varit så orolig!
Men min lilla loppa mår alldeles utmärkt. =)
Och hormonplitor har hon fått i massor i ansiktet. Snyggt!
Nellie fick syn på deras fjärilsmobil som hängde ovanför skötbordet inne på bvc.
Och WOW vad hon följde med blicken.
Bvc tanten sa att det var väldigt tidigt, och så skoj att se att hon verkligen är "med".
Visserligen har vi ju märkt det här hemma lite innan, att hon följer blicken ett litet slag.
Så mycket som kan hända och ke på bara 3 veckor.
Vad händer mer idag då.
Petra med magen kommer på besök. =) Hehe.
Snart är det dags för hennes lilla plutt att kika ut.
Vi längtar efter vår nya kompis!
Igår var jag och Nellie en snabbvisit på Ö.B och Plantagen i Lund.
Vi tänkte ta en runda på Nova, men jag tyckte det var så stort projekt ensam så vi åkte hem till fastrarna Caroline och Emelie istället =D
Och gissa vad som hände där, hästen skulle föla..
Så där stannade vi hela eftermiddagen i hopp om att få se fölet komma till världen.
Men tjii fick jag!
Falskt alarm.
Vid 17-tiden var vi på banken och placerade våra lån så nu är allt vad husbygge med pengar färdigt. Känns väldigt bra faktiskt.
Nu håller vi tummarna för en fin vår, så vi kan fixa med uppfart och trädgård.
Och därefter bara njuta av sommaren =)
Idag är vårt lilla hjärta 3 veckor och 2 dagar gammal.
Tiden den rusar iväg.
Emellanåt känns det som vi haft henne i all evighet samtidigt som det känns som att det var igår vi låg inne på förlossningen och fick upp detta underbara lilla liv på magen.
Mamma och pappa älskar dig, Nellie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar