19 mars 2009

Torsdag, Davids 1:a jobbedag.

Då var det dags för mig och Nellie att spendera dagarna utan David.
Känns lite konstigt!
Har varit helt underbart att vara alla tre hemma nu dessa 2 veckor.

Idag är det verkligen fin fint väder.
Riktigt härligt.
Nellie blev nerbäddad i vagnen och Safir fick koppel på sig, sedan gick vi en superlång runda.
Var nästan lite våraktigt i luften emellanåt!
=)
Kanske vädret är på väg och vända.
Håller tummarna!


Annars nu efter att ha haft lilla gullungen 2 veckor i vårt liv så tycker jag det fungerar bra.
Amningen funkar kanon, däremot blir jag rätt så frustrerad.
Det sipprar som FAN.
Jobbigt, då det läcker på kläder och rinner väldigt fort för stumpan.
Hon får ju värsta host och andningsattackerna när hon äter.
Men man ska väl vara glad att man har mjölk =)
Under dagarna äter Nellie mer sällan, och lite mer.
Men under kvällen natten är det mera besvär.
Då äter hon med ca 2-3 timmars mellanrum.
Runt 23.00 på kvällen, 01.30, 04.00 och 07.00 på morgonen.
Dåligt med sömn med andra ord.
*snark*
Jag hoppas åtminstone att det ska ändra sig lite grann när hon blir lite större.


Sen har den lilla loppan värsta protest metoden på kvällen.
Efter sista måltiden, blöjbyte och pyjamas, så tycker hon inte att jag ska natta henne.
Det fungerar inte alls.
Hon bara gnyr och skriker.
Blir helt ledsen! *stackare*
Och jag ligger i tårar.
Men så fort pappa tar henne, så har hon somnat inom 20 minuter.

Mina två älsklingar!


Imorgon, (Fredag) är det dags för bvc.
Ska mätas, huvudomfånget och kolla vikten.
Spännande och se ifall hon blivit större!
Därefter ska Malin komma hem till oss.
Ska bli fika, Mums filibaba! =)
Nu har jag äntligen lyckats få Nellie att sova själv på täcket i soffan,
så jag ska försöka ta mig tyst härifrån och göra något vettigt.
Som att fixa med brossans födelsedagspresent.
Måste paketeras in ju. Kalas på Lördag. *Grattis Grattis*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar