04 maj 2010

Jag överlevde helgen utan min dotter..
Med nöd och näppe! :-)
-----
Underbar helg fylld med gymnastik, helt fantastiska gymnasterna som presterade mycket mer än förväntat.. Final tog dem sig till och slutade på en 9:onde plats utav 46lag.
Grymt bra!
-----
Min älskade lilla dotter hade en hel lördag med min mamma.
Från morgon till kväll innan David hämtade henne, och de hade busat i massor.
Kan tänka mig det var en "skämmabortdag" men sådana ska det ju finnas gott om,
Det är väl därför man älskar sin mormor&morfar / farmor&farfar så mycket ;-)
Och tro det eller ej men jag klarade mig galant utav henne i helgen.
Trots att saknaden kom smygande emellanåt under dagen. Men som jag anade, så var kvällen värst.. Ingen godnatt kram eller puss från min prinsessa!
-----
Igår var en sådan där total katastrof dag.
Trots att jag tycker jag har världens mest glada underbara dotter så kan hon ibland gå mig på nerverna. Herregud vad det lilla livet ska testa en. Till max!
Och inte sjutton är det hennes pappa hon testar, nej bara lilla mig.
Kanske för att han typ ALDRIG är hemma! Skit trist.
En sak har jag iaf märkt, min stubin är kort kort kort!
Någon som har ett litet tips att ge mig?
Vi har en konstant liten "fajt" här hemma att man ska sitta ner i sin matstol när man äter.
Men detta vill inte fröken envis tegnèr.
Står upp miljontals gånger trots att jag lugnt o snällt säger ifrån. Men efter typ sådär 100 tillsägningar orkar inte jag mer. Vad ska jag göra?
Alla snackar från höger o vänster om att man ska vara konsekvent, hålla på sina regler osv.
Och hon är totalt underbar på alla andra håll o kanter, Förstår oftast vad jag menar och gör nästan alltid som man säger. Förutom den här jäkla matsituationen med stolen.
Och såklart resulterar allt detta i att hon knappt får någon mat i sig.
Då det sprallar myror i hennes kropp och hon ej vill sitta.
Och då blir jag ännu mer upprörd och frustrerad.
Hon får ju knappt i sig något, min lilla tjej. Nästan inget "babyhull" och ta av.
Hjälp sökes.
-----
Oj vilket jäkla babblande det blev där.
Men måste avreagera mig lite grann kände jag!
-----
Idag har vi varit och busat hos Petra och Wilhelm.
När barnen ätit lunch gick vi ända in till stan.. Värsta powervalken. Starkt jobbat!
Riktigt härligt, och sessan somnade gott i vagnen.
En fika på torget hann vi med och shopping.
En nyinköpt mössa blev det till Nellie. Totalt ur cool! :-)
Och hurtiga som vi är så gick vi tillbaka hem till Petra igen.
Underbar vårdag!
På torsdag ska vi träffa Sandra.
*saknat*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar