20 december 2009

UNDERBARA HELG!

Underbaraste helgen på väldigt länge!
Började med julklappshandling under lördag fm, samt lite fika och mys på centersyd.
Därefter var det hemåt för att snabbt bege sig hem till Davids föräldrar.
Där vinkade vi av vårt lilla hjärta som skulle vara och leka med farmor och farfar hela eftermiddagen och kvällen.
Jag, David, Rille och Carro hade planer på att åka över till Köpenhamn för att gå på tivoli.
Underbara jul! :)
Kallt som ett jäkla svin var det, mina tår var som isbitar.
Och i detta läget var jag strålande glad över att vi inte tog med oss Nellie.
Fy sjutton, det hade varit plågeri. Och väldigt synd om henne!
Inget hon har behållning av.
Hon hade det så mycket bättre med sin farmor o farfar.
På tivoli blev det god grillbuffè med en del "händelser"
Nästan springnota pga min kära klumpige man.. Tihihh :)
Vi älskar dig David!
Ett ryck vi fick var att åka det stora pariserhjulet som har uppvärmda kupeer, bara för att tina upp lite. Men fy bubblan vad det kostade. 75 danska kronor för en lite åktur!
Bläää, vad dyrt så det fick bli en bar istället..
Mycket bättre :) God dricka, massa prat och till sist var det hemfärd med tåget igen.
Ohhh, shit vad det hade kommit snö här hemma när vi kommit hem.
Nog för det var mycket innan, men ändå.
Väl hemma hade farmor o farfar åkt hem till oss med Nellie, och loppan hade somnat i vanlig ordning kring 19.30tiden i sin egna säng. Skönt!
Med andra ord fortsatte den bra kvällen, Nellie sov som en prinsessa och jag o David slängde oss i sängen för lite kramar sedan var det godnatt.
Underbara dag!
--------------------
Söndag vaknade vi insnöade till tusen..
Att få såhär mycket snö är ju helt underbart.
Det är så julen ska vara!
Nu håller jag mina tummar för att det stannar, länge.. :)
Idag har det varit massa pulkaåkning, och lek på gatan.
Alla grannar och barn var utomhus. Härligt!
Sandra kom en runda så vi fick nytat julklappar. TACK TACK!
Nellie fick så tuffa kläder. Aldrig sett dem förut. Riktigt fina.
David har även hunnit med hockey träning och under den tiden kikade mina päron ut till mig och Nellie, Lite lussefika och lek!
*Love*
-----------
Måste bara skriva en liten knäpp händelse.
Nellie har en barbarapappa saccoscäk hon fått av sin mormor.
Superhärlig!
Bara det att vår kära hund fick för sig häromdagen att vara lite sura på oss, så han ställde sig och pinkade på den.. *Gggr, dumma hund*
Vilket betydde, TVÄTTA!
Så jag började sprätta upp botten i tanke om att alla vita "pluppar" låg i en säck inuti själva tyget. Menn icke så nicke.
Dem låg lösa, så det var bara att slänga fram massa lådor och kartonger för att hälla ut dem.
Men gissa hur det sett ut hemma hos oss idag!
Som ett insnöat vinterland med "pluppar"
Statiska och elektriska jäklar.
SHIT, hela familjen blev engagerad.
VI får väl se om det blir xaccosäck utav den igen!
Haha, men med min envishet så går allt.. :)
----
Nu är det "ankfejd på tv"
Måste kolla in Anna Anka.
----
Trevliga söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar