18 december 2009

Fredag fredag, Wihoo! :)
Mindre än en vecka kvar tills julafton. Underbart härligt!
Idag åkte vi ut på Center Syd för att göra ett försök till julshopping.
Träffade på mammsen som hade en ledig dag.
Så det blev en mysig heldag med shopping tillsammans!
Nu är väl i princip de flesta julklapparna inköpta.
David är superklar.
Nellie likaså, och ändå köpte jag ytterligare en sak idag. Skärpning!
Emelie och Caroline är klara.
Nellies farmor och farfars julklappar slog vi in under eftermiddagen.
Så även deras är klappat och klart.
Sandra, och Malin är finish. Gud så härligt detta känns!
Nu är det bara min underbar familj som jag har kvar att handla åt.
Men vet nog allt vad som ska köpas. :) Perfekt!
-----
Oavsett om man säger att "I år behöver vi inte handla juklappar", så känns det supertråkigt.
Och vad är en jul utan klappar egentligen?
Vad sjutton ska då tomten komma med?
Nej, i min värld existerar det inte att bara skita i julklapparna helt och hållet.
Man behöver absolut inte handla för tusentalskronor.
Det räcker väl med hundralappar.
Trots allt tanken som räknas..
Jepp jepp, vi behöver ej ha dåligt samvete för att ej ha handlat julklappar i år.
För det har vi :D
I massor till vår underbaring dessutom. *love*
-------
Nu under kvällen kom Caroline och Rickard hem till oss, med käk.
Hehe, dem tokarna hade låst ute sig och kom ej in i hemmet.
Skönt, NOT! Kan bli lite kallt att sitta och vänta utomhus i timmar.
Men vi tyckte bara det var trevligt med sällskap.
-------
Vårt lilla hjärta nannar gott i sängen.
David har i vanlig ordning somnat på soffan i princip direkt när Carro och Rille åkte härifrån. SKOJ!
Och jag sitter framför en film "matte söker husse" eller vad sjutton den hette,
och med datorn såklart.
Vilken trist avslutning på en fredag..
Imorgon är det lördag, håller tummarna för en liten sovmorgon :)
Sedan bär det kanske av emot Köpenhamn. Jul på tivoli!
Vi får väl se, lite skeptisk emot att ta med lilla Nellie där i flera timmar under kvällen i detta kalla snöiga väder. Stort projekt!
Och hon har ju knappast något ut av det.
Och egentligen, hur skoj är det att sitta i vagn så många timmar med miljoners stora klädesplagg på sig? Hmm, får fundera lite till.
Men underbart mysigt hade det varit. Har velat åka över många gånger, men det har aldrig blivit av! Någon som känner för att vara barnvakt?
Hehee, synd bara att jag inte klarar lämna henne till vem som.
Pernilla, SKÄRPNING!
Men hon är ju min prinsessa.
Det dyrbaraste jag har.
Vad skulle jag gjort om det hänt henne något.
Usch och fy, hemska tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar